watervallen route en Paronella Park

19 december 2018 - Mena Creek, Australië

Ik start te melden dat de foto's die ik mee stuur werkelijk van een zeer slechte kwaliteit zijn. Downloaden vanaf Pierre zijn camera lukt niet. Maar dan is straks het album die Pierre weer gaat maken des te leuker om een keer te komen bekijken.

Dinsdag 17 december

Na een warme nacht worden wij rond 7.00 uur wakker. Douchen en dat is best een hindernis met een pad vol kakkerlakken 😎 ontbijten en op weg naar de supermarkt het eten is alweer op! Dan starten we de watervallen route, en starten bij Josephine falls. Een adembenemend mooie waterval eigenlijk lijken het er wel twee.Een beetje over stenen klimmen en klauteren en dan het heerlijke koude water in. Je kan vanaf gladde rotsen het water af glijden. Na veel aarzelen gaat zelfs Annemieke ervan af😂 Youri schommelt nog in iets wat wij een liaan noemen, en dan op naar de volgende waterval, Babinda Boulders in een met rotsblokken bezaaide rivier met enkele poelen waarin je lekker kunt zwemmen. Onderweg komen wij nog zilliefalls en ellinjaasfalls tegen en als toetje Millaa Millaa Falls een prachtig watergordijn. en toen als een gekko naar de camping gecrosst . We moesten 49 km afleggen in, volgens de Tom Tom, 58 min maar we moesten ons melden over 46 min voor de Paronella nigttour. En dat is gelukt. De tour leid ons langs de waterval, door het regenwoud en langs een tunnel vol vleermuizen. Als klapstuk worden wij verzocht om in een lange horizontale lijn te gaan staan voor iets wat voor een ruïne door moet gaan en drukt onze gids op een knopje en wela een licht en waterspectakel is wat wij te zien krijgen, de Efteling is er niets bij Om ongeveer 19.45 uur is de rondleiding ten einde en gaan wij snel eten. Morgen vroeg op om naar Townsville te rijden. Dat is ongeveer 274 km.

Woensdag 18 december Vanmorgen reden wij om 7.30 uur van de camping weg, na ongeveer 30 minuten is Annemieke aan het stuur gaan zitten- dit had ik nog niet gedaan- ik moet zeggen het viel mij alles mee. Links rijden was makkelijker dan gedacht en dat het niet heel druk op de weg is dat is mooi meegenomen natuurlijk. Onderweg komen wij een tentje/ koffiezaak tegen waar zij o.a frozen mango verkopen. Wij gaan voor thee/ cappuccino en er worden ,4 taartjes uitgezocht, alles home made! Dan weer hup in de auto en weer rijden. Onderweg zijn wij wel 3 dode kangaroes tegen gekomen en helaas nog geen een levende. Rond de klok van 12.30 uur aangekomen op de camping. De kids even een snelle duik in het zwembad, wij er achteraan en dan broodje eten en richting strand. Werkelijk overal een rode vlag, dus teleurstelling.Dan maar rondje rijden en terug naar de kust om even een rondje te lopen. Blijkt er een stuk zee zeg maar afgerastert te zijn, wij blij konden wij alsnog heerlijk zwemmen. Het water is eigenlijk lauw te noemen, maar frist wel op. Als toetje een heerlijke douche en dan naar de camping. Eten maken en afwassen. Nu is het 2115 uur en gaan wij douchen en slapen. Morgen naar Billabong!

1. Eric:
    19 december 2018
    Jeetje..begin nu toch wel zin te krijgen om het vliegtuig te pakken..haha.. wat leuk allemaal skatten! En Annemieke je kan het, links rijden waar je duim recht zit. Dikke kus van ons.💋💋
  2. Denise:
    19 december 2018
    Wat hebben jullie al veel gedaan in 1 week tijd. Zo leuk om te lezen wat jullie beleven. Geniet ervan en we kijken wederom weer uit naar het volgende verslag.
    Gr Denise en Wilbert
  3. Isabella:
    19 december 2018
    Ben inderdaat erg benieuwd naar de foto's. Xx
  4. Evita:
    19 december 2018
    Wat een gezellige mail om te lezen.. en wat apart is het toch.. de klimaat verschillen. Heerlijk dat jullie het zo treffen en vol avontuur en belevenissen.. die kakkerlakken lijken me iets minder.. maar ja, er moet wat wezen! Geniet lekker! Liefs van ons xx
  5. Liesbeth:
    19 december 2018
    wat klinkt het heerlijk allemaal was ik maar 1vlieg dan vloog ik stiekum naar jullie toe
    en ging ik heerlijk in de camper mee reizen
    mooie reis geniet ervan
  6. Siem:
    19 december 2018
    Wat een mooi verhaal weer en wat een leuke foto in de gondel! Gek idee dat het daar hoog zomer is en jullie zien er zo lekker zomers uit. Als ik het zo lees hebben jullie volle dagen, het lijkt wel werk zo vroeg opstaan ;-) . Dikke kus X
  7. Marcel en Sjoukje:
    19 december 2018
    Trip to memory lane, have fun.