Sydney dag 2 en 3 en Bangkok

8 januari 2019 - Khwaeng Khlong Toei Nuea, Thailand

Zondag 6 januari

Ons hotel is zonder ontbijt geboekt, en dat geeft niets. We zoeken een leuk uitziet tentje uit en gaan naar binnen. Wij blijken met het hotel vlak bij Chinatown te zitten, veel asiaten runnen bedrijven. Het uitgezochte eetentje word gerund door 4 lieftallige asiatische dames. Alles keurig netjes voor elkaar en een smakelijk ontbijt. Na het ontbijt lopen we naar Hide Park. Helaas regent het dat maakt dat de lucht er grauw uitziet, maar we laten onze dag er niet door verpesten. We ontmoeten de buschauffeur die tevens reisleider en vrijwilliger blijkt te zijn. We hebben een stadstour van 3,5 uur langs alle hoogtepunten van Sydney ( nou ja niet het Opera house) maar dat geeft niet daar gaan we vanmiddag naar toe. We bezoeken is Boni beach wat heel erg bekend is van de surf dute ((s)  We kijken bij de haven, privé scholen en mooie landen en een prachtige klif waar wel heel veel bordjes staan met telefoonnummers voor psychologische hulp. Het blijkt dat daar vaak mensen met suïcidale gedachten rondlopen. Een naar idee

Na de tour lopen we naar het Opera house het moet gezegd worden het is een imposant gebouw, maar is het ook mooi? Het is wel duurzaam, gek beton en industrieel materiaal. Zoals verwacht zijn we niet de enige die daar een kijkje nemen. Er wordt van alle kanten gefotografeerd en geposeerd.

Wij hebben om binnen nog een klein kijkje kunnen nemen. Het plan was dat we ook nog met een boot over het water zouden gaan maar vanwege de regen en het slechte zicht besluiten we dat niet te doen. We lopen door de botanische tuinen terug richting Chinatown gelopen. Er lopen al helemaal veel asiatische menen in Australië maar dit overtreft je stoutste dromen. Er was daar een soort van zwarte markt waar we op uit kwamen. Helaas bleek de markt al bijna dicht te gaan. Snel nog een aantal dingen gekocht en door naar andere winkels. Vanuit daar naar een restaurant aan de overzijde van ons hotel. Daar hebben we heerlijk zitten eten. Toen naar het hotel en lekker naar bed.

Maandag 7 januari

Vandaag moeten we voor 11.00 uur uitchecken. We kiezen ervoor het ontbijt in het hotel te nemen. Gaan terug naar onze kamer pakken de laatste dingen weer in en laten onze spullen opslaan. we duiken de stad weer in.Jammer genoeg regent het nog steeds. We lopen naar de Harber bridge. We gaan ook op de brug lopen en kunnen daardoor nog een paar mooie kiekjes maken vanaf de brug  van het Oprah house. Na de wandeling, gaan we even zitten en nemen een frape ( koude koffie)  en Youri chocolade melk.

Trek hebben we niet echt. We lopen naar de stad terug en gaan daar weer de eindeloze Winkelcentra in, overal waar je kijkt zie je mensen eten, drinken en winkelen je weet niet wat je ziet. We pikken in de supermarkt nog wat sandwiches op en gaan terug naar het hotel. Daar kleden wij ons om , laten een taxi bellen en gaan naar de airport. Dag Australië bedankt voor de mooie tijd die we bij je hebben mogen doorbrengen. Bangkok here we come!

Inmiddels is het dinsdag 8 januari en zijn we veilig aangekomen in Bangkok. We hebben al heel veel gezien en gedaan maar daar later meer over😄 Nu eerst slapenmorgen weer vroeg op om naar de drijvende markt te gaan.

1. Margrit en Jaap:
    8 januari 2019
    Bedankt voor weer een leuk verhaal! Geniet er nog even van in Bangkok en dan weer veilig terug naar Nederland! Liefs Margrit en Jaap
  2. Jeroen:
    8 januari 2019
    Nog 2 nachtjes slapen..dan heb ik mijn roedeltje weer compleet! Veel plezier
  3. Liesbeth:
    9 januari 2019
    goede thuis reis geniet nog even van de drijvende markt j
  4. Evita:
    Bedankt weer voor het gezellige reis verslag! Geniet in Bangkok! Xx
  5. C Van Nimwegen:
    9 januari 2019
    Wat hebben jully veel beleefd
  6. C Van Nimwegen:
    9 januari 2019
    Wij hopen dat het nog even genieten is
    Dz