Van Bowen naar Mckay

21 december 2018 - Mena Creek, Australië

Donderdag 21-12. Vandaag staat Billabong ( zoo) op de planning. Ongeveer 20 min rijden van Townsville. Omdat het allemaal nieuwe wegen zijn kan de Tom Tom het niet erg vinden dus wij rijden maar richting het plaatsje Ayr wat daar in de buurt ligt. Gelukkig een bord die zegt nog 7 km . Wij willen op tijd zijn, om 910 worden de kangaroes gevoerd. Wij zijn op tijd en voor je er erg in hebt zit je een kangaroes te aaien. En zo werken wij het hele programma boekje af.Elk half uur staat er iets te gebeuren. Uitleg over hoe koala's leven het voeren van de zoetwaterkrokodil en een heuse turtelle race😂. Als klap op de vuurpijl een foto met Tinkerbell de koala! Youri en Anne Roos samen met haar op de foto. Om ongeveer 15.30 uur vervolgen wij onze weg en rijden zo'n 174 km naar Bowen. Daar rond 18.00 aangekomen en ons heerlijk geïnstalleerd. Een hele rustige camping zwembad ongeveer in onze achtertuin en toiletgebouw 8 meter lopen.Lekker zwemmen en dan hamburgers bakken. Met vers gedraaide ananasijs van de dag ervoor als toetje is ons buikje rond. Dan de route voor de volgende dagen uitstippelen. Wij moeten nog rond de 1000 km rijden, want de 23e moeten wij in Hervey Bay zijn.
Vrijdag 22-12
Wij besluiten vandaag 192 km naar Mckay te rijden. Daar moet een mooie camping aan het strand zijn en daar willen wij- nadat wij de koelkast weer hebben gevuld- lekker gaan zwemmen en relaxen. Morgen en overmorgen moeten we dus vroeg gaan rijden. Beide dagen rond de 400 km. .
De natuur is aan het veranderen de suptropische omgeving( palmbomen ed.) is veranderd naar meer bergachtig met veel suikervelden, koeien met waterpoolen en verder uitgestrekt gebied met wel veel bomen maar meer acacia's en? Opvallend is dat overal waar wij langs rijden spoorrails ligt. Slechts 2 maal hebben wij daar goederen overheen zien rijden blijkbaar is het alleen maar daarvoor bestemd?
Helaas nu net alweer 4 dode -vaak kleine kangaroes -gezien op de weg. Levende tref je vaak alleen bij shemer aan en dan willen wij al op een camping zitten. Wij zitten onder de muggenbeten, dat is een van de weinige dingen die wij niet missen van de winter😎
Net reden we langs een veld wat gecontroleerd in brand stond ze noemen dat Smokey hazzard. Geen idee waarom dat is.
Aangekomen op Bucasia beachfront caravan park. Een camping aan het strand wat gaaf!! 4 kilometer wit zandstrand en zogoed als privé 😍 oké in totaal 7 mensen als stipje gezien. Het water is eigenlijk te warm, de onderstroom is wat kouder. Ik denk dat wij wel een uur tot 1,5 in het water gelegen. Omdat wij laat hebben geluncht hebben heeft geen van allen echt trek. Onderweg hebben wij tropische fruit gekocht; lychees, mango en passiefruit wij besluiten dat met Griekse yoghurt te eten. Buikje rond en zo slapen morgen weer vroeg op om naar Gladstone te rijden.

1. Siem:
    21 december 2018
    Wat een mooie foto's en wat heerlijk zo'n camping aan het strand !! XXX
  2. Eric:
    22 december 2018
    Mooie foto's! Ziet er erg mooi uit allemaal.😘
  3. Evita:
    22 december 2018
    Leuk de foto's en het heerlijke verslag! Wij vierde de 21ste Maud haar verjaardag... Ik was blij verrast met je felicitatie op Facebook.. dat gaat dus gewoon door in Australië! Hihi! En Chris liet een leuk filmpje zien van Anne Roos met een kangaroe! Via Instagram dacht ik.. Wat ontzettend leuk! De virtuele wereld brengt jullie zo toch heel dicht bij ons! Geniet lekker verder! Wij kijken al weer uit naar jullie volgende belevenissen! Liefs van ons xxx
  4. Margrit en Jaap:
    23 december 2018
    Alweer zo'n leuk verslag en mooie foto's! Zo reizen wij ook wel een beetje met jullie mee! En wat zien jullie vele mooi plaatsen en dingen! Geniet er verder van !xx Margrit en Jaap
  5. Liesbeth:
    IK BEN AL AAN HET AF TELLEN

DIKKE KUS PA MA
  7. C Van Nimwegen:
    30 december 2018
    Wij wensen jully een mooi nieuwjaar
    Waar je ook bent

Een dikke kus pa ma