camper en co

18 december 2018 - Mena Creek, Australië

Vervolg zaterdag 14 december. Met de taxi zijn wij naar Maui gereden. Daar uitleg gekregen over de camper en vervolgens .boodschappen gehaald en naar de camping gereden. Het regent hier niet een beetje, nee  het komt met bakken uit de hemel. Helaas voor ons binnen eten(ja ja ik weet het bij jullie vriest het) maar toch. En warm is en blijft het ondanks de vele regen. Youri en Anne Roos gingen even naar de receptie 3 min verderop en waren tot de onderbroek nat. S'avonds lekker gegeten en op tijd slapen.

Zondag 15 december. Vanmorgen vroeg op 700 uur en na douchen en ontbijt naar Port Douglas waar wij hoopten te kunnen snorkelen. Door de harde wind overlast rode vlaggen en dus alleen een paar standje die wij onderweg tegen kwamen bewandeld. Doorgereden naar Cape Tribulation door de Daintree River( zie plaatje van de route)ldoor het regenwoud. Een prachtig strand waar beach meet  rainforst de kokosnoten lagen op het strand!!  Ons pad vervolgd en even heerlijk geluncht. Ergens moet er op de route een warpterplek zijn, freshwater swimming hole genoemd. Vinden blijkt niet al te makkelijk, wij zijn er zelfs 2 keer voorbij gereden!  nog maar een keer keren dan met die 7.20 lange camper😂 uiteindelijk gevonden en  in heerlijk helder water even lekker opgefrist.Toen richting camping we blijven nog een nachtje in Cairns.

Maandag 16 december. Vanmorgen om 6.00 uur opgrstaan, ontbeten en uitgechect en naar Smitfield gereden. Het is druk oo de weg, je merkt echt dat het maandag is en ziijn bang dat wij te laat komen om op een beetje een knappe tijd te kunnen  bleken zelfs een half uur te vroeg!  Aldaar een retour gekocht om met de skyrail over het regenwoud naar Kuranda te glijden?; Spannend zo hoog boven het regenwoud. Toch wel wat zweet in de handen 😨  Met 2 tussenstops in Kuranda aangekomen. Daar ruimte om even in het stadje -midden in het regenwoud - te kijken en koffie te doen. Terug naar de gondel en weer naar Smitfield. Naast de skyrail zit Tjapukai "where Australië begins" staat er op de flyer. Het is een openlucht museum met het verhaal van/ over de Aboriginals. Het was heel interactief, wat daarom ook euk was ook voor de kids. Met dans, uitleg van de  gereedschappen waar ze mee werkten, speerwerpen, Boomerang gooien en zelf vuur maken. Een mooie en indrukwekkende middag. Na 2,5 uur -inmiddels 15.30 uur- de camper in en ongeveer 100 kilometer gereden naar onze volgende bestemming, Paronella Park. Morgen gaan wij vanaf hier de waterval route doen. Net lekker gegeten en even gerelaxt. Nu lekker douchen en lekker slapen.

1. Esther:
    18 december 2018
    Tis net of we ook mee zijn. Mooi, jullie verhalen. En heeft Pierre het nog droog gehouden daar hoog boven het regenwoud???
  2. Annet:
    18 december 2018
    Wat n avontuur zeg. En wat leuk voor ons om het mee te beleven.
    Geniet samen van alle mooie dingen in Australië en ik wens jullie fijne feestdagen in tropische sferen!
    🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄
  3. Marcel en Sjoukje:
    18 december 2018
    Heerlijke verhalen, en nog veel meer te beleven. Geniet ervan.
  4. Siem:
    Leuk om te lezen! Heb je ook nog mooie foto's ?Liefs Siem en Ro
  5. Margrit en Jaap:
    19 december 2018
    Wat een super leuk verhaal weer! Heerlijk dat wij met jullie mogen "meereizen"en ook een beetje genieten. Geniet van al het moois! Fijne Feestdagen en liefs Margrit en Jaap
  6. C Van Nimwegen:
    21 december 2018
    Liefje kinderen
    Geweldig dat wij mee genieten mogen