Vertrek

15 december 2018 - Cairns North, Australië

En dan is het eindelijk zover, maanden van voorbereiding zijn er aan voorafgegaan. Om 1715 uur gaan wij richting Schiphol. Jeroen brengt ons, snel afscheid nemen van elkaar, want de waterlanders branden bij Anne Roos. En dat is uiteraard niet raar. Je vader een maand moeten missen is ook al ga je een prachtige reis maken, lang.
Online thuis al ingecheckt dus snel door de dropoff voor de koffers en hup voor je het weet ben je al door de douane. De eerste vlucht is naar Dubai.We vliegen om 22.00 en zal 9 uur duren. In Dubai er even uit, naar een andere A380 en dan gaan we het leeuwendeel vliegen, 14 uur!! Youri is na de eerste vlucht niet fit, ziet wit en heeft braakneigingen. Uiteraard speelt de vermoeidheid hier een grote rol in. Youri en Pierre slapen op de tweede vlucht gelukkig regelmatig een paar uurtjes.Anne Roos en Annemieke kunnen helaas de slaap niet vatten. Dus dan maar mama Mia  en Notinghill kijken. In Brisbane aangekomen; ondertussen is het 6.30 uur, moeten we zeker een uur( 4 beamte voor 500 passagiers 😬 ) als koeien in de rij voor de douane staan voordat wij er doorheen kunnen. De paniek slaat ook een beetje toe, want er is angst dat wij de aansluiting niet kunnen maken. Eenmaal op de aangekomen plek blijkt onze vlucht vertraagd. Dan maar een lekkere cappuccino en een broodje . Inmiddels zijn wij als je rekent dat wij woensdagmiddag 1715 uur vertrokken nu bijna 29,5 uur verder!!  Wij zitten nu in het laatste vliegtuig voorlopig en hopen over en uurtje aan te komen in Cairns. Inmiddels is het hier vrijdag rond 13.00 uur in de middag en in Nederland donderdagnacht 4.00 uur. De vluchten zijn goed verzorgd en niet geheel onbelangrijk voorspoedig verlopen.Het is wel een ontzettend eind weg,dat wel☺ Goed aangekomen op Cairns op naar het hotel  per taxi,. Een leuk appartement motel met zwembad! Daarna llemaal lekker douchen en dan even Cairns in. Omdat er een leuk zitje met BBQ bij het motel zit besluiten wij lekker zelf wat boodschappen te gaan doen en lekker hier te gaan eten. En zo kwam het dat wij om 18.45 stedelijk zaten te genieten van kip, sla en verse maïskolven. Om 20.45 uur was het stil in ons appartement.
Zaterdag 15 december.
Zo lekker even ontbijten( de kids zijn nog even zwemmen) en kunnen wij rond 11.00 uur de camper ophalen en starten wij dat avontuur. Mooi weekend toegewenst!

1. Eric:
    14 december 2018
    Een mooi begin van je reisblog Annemieke..wat een reis gaan jullie maken en oh...wat hebben jullie dit verdiend! Kijk nu al uit naar je volgende blog, zo reizen we met zijn allen mee in dit mooie avontuur. Liefs, Eric
  2. Marjan:
    15 december 2018
    De reis achter de rug, het avontuur kan beginnen! Wat heerlijk dat wij op deze manier mee mogen genieten!
    Geniet lekker met elkaar, liefs de Brugmannetjes
  3. Evita:
    Dag lieve Annemieke,
    Wat fijn dat de reis voorspoedig is gegaan.. Wat een eind weg hè..
    Maar heerlijk deze reisblog.. ben je toch een beetje dichtbij. En zijn we een beetje mee op reis! Geniet van het prachtige Australië!! De verschillen in de natuur.. het is indrukwekkend heb ik al vaak gehoord! Tot de volgende blog xxxx
  4. Sigrid:
    15 december 2018
    Wij leven ook mee met jullie reis. Hier is het tegen het vriespunt, overal lichtjes. Wat lijkt het me gek om aan de andere kant van de wereld met warmte kerst te vieren. Als jullie dat nog gaan vieren natuurlijk ;-). Heel veel plezier en we zien uit naar je volgende blog(s). Groetjes, de buurtjes aan jullie linkerkant
  5. Ilze:
    15 december 2018
    Geniet van al het moois en elkaar! Dank jullie wel dat we mee mogen genieten ♥️ Dikke knuf Ilze
  6. Siem:
    Hey lieverds,
    Fijn jullie avontuur mee te lezen! Veel plezier in de camper en geniet van al het moois! liefs Siem
  7. Isabella:
    15 december 2018
    Zo het avontuur kan beginnen . Lange reis achter de rug en yourie hoop ik weer opgeknapt.
    Tot de volgende blog
    Xx
  8. Liesbeth:
    16 december 2018
    lieve schatten geniet van jullie reis hier sneeuwt het nu momenteel
    maak er wat moois van
  9. Margrit en Jaap:
    16 december 2018
    Wat een leuke eerste reisblog! En wat een lange - gelukkig goed verlopen - reis. Terwijl jullie in het warme Australie zitten, waren wij gisteren in het Thialf Stadion in Heerenveen voor de 1e dag schaatsen...Vandaag teruggekeerd (er ligt sneeuw en het is mistig). Fantastisch, dat wij jullie mogen volgen op dit grote avontuur! Geniet met z'n allen ervan! Goede reis! Liefs Margrit en Jaap
  10. C Van Nimwegen:
    Dikke kus pa en ma
  11. Jeroen:
    17 december 2018
    sKatten
    Lekker met het gezinnetje weg..ver weg, maar toch dichtbij in onze hartjes.
    Heel mooi om jullie droom te leven.
    Kus en geniet nog heel veel.
    Xx